OPENGL
Opengl este o interfata de programare a aplicatiilor(API) care se ocupa cu grafica 2d, 3d.Vizitati Ulei pentru riduri pt o descriere a facilitatilor.
Presupun ca aveti cunostinte de c/c++.Opengl este usor de invatat :-)
Veti gasi aici un cadru de aplicatie (framework) care va putea fi folosit pt a crea rapid propriile programe ce folosesc opengl.
Voi adauga pas cu pas facilitati pana ce aplicatia va fi gata.
Aplicatia am numit-o Shinobi si va folosi c++.Voi folosi bibleoteca sdl (http://www.libsdl.org/) pt a crea aplicatia.
O sa incerc sa comentez codul voi explica mai ales functiile opengl.Va avertizez ca nu sunt un super programator daca gasiti erori trimite-ti un email si le voi corecta.
Gata destula vorba sa trecem la cod :-)
PARTEA 1 - o fereastra ce suporta opengl
Scheletul apalicatie este gata.Programul de mai jos creaza o fereastra(640x480) care este gata pt opengl.
Nu pare mare lucru dar acest cod va fi folosit mai departe in toate programele de pe acest site.
Codul poate fi descarcat de mai jos.

windows - partea1.zip
linux - partea1.tar.gz
PARTEA 2 - primul triunghi

windows - partea2.zip
linux - partea2.tar.gz
PARTEA 3 - transformari opengl(translatii,rotatii,scalari),folosirea culorilor

windows - partea3.zip
linux - partea3.tar.gz
PARTEA 4 - modul 2d opengl,desenarea liniilor si primul obiect 3d
Primul obiect 3d :-).2 noi metode ale clasei SHogl(Start2D(),End2d()) care activeaza,dezactiveaza modul 2d al opengl si diverse moduri de a desena linii.

windows - partea4.zip
linux - partea4.tar.gz
PARTEA 5 - texturi in opengl
Aplicarea texturilor pe obiecte este o tehnica importanta in grafica 3d.Am folosit bibleoteca Devil care incarca o varietate de formate( jpg,tga etc).Clasa SHtexture este foarte usor de utilizat.

windows - partea5.zip